péntek, december 18, 2015

Charmaine Yabsley:A boldogság könyve



Ez a könyv azoknak szól, akik rosszkedvűek és boldogtalanok. 
Ennek okai különbözőek lehetnek, de nem feltétlenül csupán egyetlen tényező okolható emiatt. Például, amikor nekifogtam egy boldogság terv megírásának, éppen akkor költöztünk a barátommal álmaink otthonába, amiért annyit takarékoskodtunk és güriztünk. Hat, körömrágással töltött hónap után végre megkaptuk a kulcsokat, a dobozokat bepakoltuk a nappaliba és kibontottunk egy üveg pezsgőt. De aztán arcul csapott bennünket a való élet – őrült módjára több projekten is dolgoztam egy időben, éjszakánként és hétvégenként csinosítgattuk az otthonunkat, és még ezen a könyvön is próbáltam dolgozni. A legtöbb reggel szívdobogással, fejfájással, torokfájással ébredtem, és a legjelentéktelenebb dolgok miatt is kitört belőlem a zokogás.



Szerencsémre a párom kiokoskodta a problémám okát: kimerült voltam, éppen akkor váltottam fogamzásgátlót (lásd 1. fejezet), és már szinte két hónapja nem voltam az edzőteremben. Röviden, boldogtalan voltam, de mivel hosszú ideje nem gondoltam magamra vagy az igényeimre – csak arra, hogy mi a következő elintéznivalóm – érzelmileg, fizikailag és mentálisan is igazi roncs lettem.



Nem vagyok egészség-guru, sem fittness edző vagy táplálkozástudós, de igenis tudom, milyen érzés, mikor kicsúszik a lábad alól a talaj, és mikor nem látod a fától az erdőt. Az ebben a könyvben található tanácsok csupán tanácsok. Tudom, hogy ez kissé egyhangú és unalmas, de az az igazság, hogy nincs jobb mód boldogságod és könnyedséged újra megtalálásának, mint a helyes táplálkozás, a megfelelő alvás, a rendszeres testmozgás és a spiritualitásod karbantartása. Mindezeken túl ez a könyv a kalandvágy és az élvezet újra felfedezéséről is szól.



Ez a könyv út ahhoz, hogy olyan elégedetté, lelkessé és művészlélekké válj, amilyen mindig is szerettél volna lenni. A boldogság (és a depresszió) valódi jelentésének kifejtésével kezdjük, és megtanuljuk a boldogtalanságra utaló jeleket felismerni. Ezután a könyv 3 részre tagolódik: úgy tervezem, együtt fogok dolgozni veled, ahogy felépíted te is a saját boldogság tervedet.



Az 1. fejezet, a Boldogító Hormonok című rész segíteni fog a hangulatingadozásaid „természetes” okainak, más néven a hormonjaidnak megismerésében.

A 2. fejezet, a Boldogító Táplálkozás, igen, kizárólag a táplálkozásról szól. Abban nyújt segítséget ez a rész, hogy hogyan töltsd fel a konyhaszekrényt és a hűtőszekrényt csupa egészséges, boldogságot adó élelemmel, amelytől nem csupán mosoly fog megjelenni újra az arcodon, de ugyanakkor több lesz tőle az energiád és a motivációd is. Amint egyszer rájössz, bizonyos ételek hogyan befolyásolják a kedély állapotodat, automatikusan kezedben lesz a válasz, hogy ezt hogyan irányíthatod.



A 3. fejezet, a Boldogító Élet, az életstílusról és azokról a tevékenységekről szól, amelyekkel igazán fellendítheted a boldogságérzetedet. Áttekintjük a testgyakorlatokat, a kapcsolatokat, a munka/magánélet egyensúlyt, az alternatív terápiákat, és a hobbikat, mint pl. a kertészkedés vagy a festészet, amelyek valóban előhozhatják a kreativitásodat, és ennél fogva hangulatjavítóként viselkednek. Élvezd a körutazást, és remélem, nem csupán a boldogságodat fogod visszanyerni, de azt is megtanulod, hogyan tartsd meg még a nehéz időkben is.

Nincsenek megjegyzések: